Reklamační řád

Reklamační řád

MIZU group s.r.o.

Višňové 402

01323 Višňové

ICO: 51 290 103

IČ DPH: SK2120665063

e-mail info@chrusticek.sk

 

Formulář odstúpení od smlouvy

 

R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K

 

Článek I.

Úvodní ustanovení

Společnost MIZU group s.r.o., s místem podnikání Višňové 402, 01323 Višňové, Slovenská republika, IČO: 51 290 103, DIČ: SK2120665063 (dále jen „Chrusticek.eu“), vydává v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů a zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího tento reklamační řád, který zajišťuje jednotný a rychlý postup vyřizování reklamací vad zboží zakoupeného kupujícím v internetovém obchodě Chrusticek.eu, který je spotřebitelem nebo podnikatelem fyzickou nebo právnickou osobou.

Článek II.

Všeobecná ustanovení

Chrusticek.eu odpovídá za vady, které má prodané zboží při jeho převzetí kupujícím.
Při použitém zboží Chrusticek.eu neodpovídá za vady vzniklé jeho použitím nebo opotřebením. U zboží prodávaného za nižší cenu Chrusticek.eu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
Nejde-li o zboží, které se rychle kazí, nebo o použité zboží, Chrusticek.eu odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době.
Záruční doba u zboží, které není potravinou, je 24 měsíců. Potravinářské zboží si musí zachovat svou kvalitu a zdravotní bezvadnost do data spotřeby nebo data minimální trvanlivosti vyznačeného na obalu. Je-li na prodávaném zboží, jeho obalu nebo k němu připojeném návodu vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty. Záruční doba pro fyzické osoby podnikatele a právnické osoby je 6 měsíců.
Záruku přesahující rozsah záruky stanovené zákonem může Chrusticek.eu poskytnout také prohlášením v záručním listu vydaném kupujícímu nebo v reklamě; záruční list obsahuje obchodní jméno prodávajícího, jeho sídlo, obsah záruky, její rozsah a podmínky, délku záruční doby a údaje potřebné k uplatnění záruky. Pokud záruční list neobsahuje všechny náležitosti, nezpůsobuje to neplatnost záruky.
Pokud Chrusticek.eu kupujícímu nevydá při prodeji zboží záruční list, k uplatnění nároků z odpovědnosti za vady postačuje doklad o koupi vystavený Chrusticek.eu a předán kupujícímu.
Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím. V případě, že je reklamované zboží doručováno kupujícímu poštou, nebo kurýrní službou začíná záruční doba běžet od převzetí zboží od kurýra nebo poštovního doručovatele.

 

Článek III.

Způsob uplatnění reklamace

 

Reklamací se rozumí uplatnění odpovědnosti za vady zboží nebo služby.
Zboží zakoupené přes internetový obchod je kupující oprávněn reklamovat na následující adrese:

MIZU group s.r.o.

Višňové 402, 01323 Višňové, Slovenská republika (dále jen „reklamační adresa“)

Spolu s reklamovaným zbožím je kupující povinen Chrusticek.eu odeslat, příp. předat také originál účetního dokladu o koupi reklamovaného zboží, příp. záruční list (dále spolu jako „příslušné doklady“), jakož i popsat důvod reklamace. V popisu důvodu reklamace je kupující povinen určitě a srozumitelně vymezit reklamované skutečnosti, práva, která si vůči Chrusticek.eu z odpovědnosti za vady uplatňuje, jakož i e-mailovou adresu, nebo jinou (poštovní) adresu pro účely komunikace s Chrusticek.eu a příp. . také telefonický kontakt (dále jen „popis reklamace“).
V případě reklamace realizované poštou nebo kurýrní službou Vám doporučujeme zasílat zboží spolu s příslušnými doklady na reklamační adresu jako doporučenou zásilku zřetelně označenou slovem „REKLAMACE“. Dobírku nepřebíráme – náklady na vrácení zboží nese kupující. Reklamované zboží zasílá kupující Chrusticek.eu na vlastní náklady a nebezpečí.
V případě, že bude kupujícímu vystaven záruční list ve kterém je uveden jiný podnikatel určený k opravě zboží, které je v místě Chrusticek.eu nebo v místě pro kupujícího bližším, je kupující povinen uplatnit právo na opravu zboží u tohoto podnikatele. Podnikatel určený k opravě zboží je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji mezi Chrusticek.eu a kupujícím.
Práva z odpovědnosti za vady zaniknou, pokud se výše uvedeným způsobem neuplatnily v záruční době.
V případě, že kupující zjistí jakýkoli rozdíl mezi dokladem o koupi a zakoupeným zbožím (v druhu nebo v množství), nebo pokud kupující neobdržel se zakoupeným zbožím správně vyplněný doklad o koupi, je povinen ihned, nejpozději však do 24 hodin po obdržení zásilky o této skutečnosti informovat pracovníky Chrusticek.sk na tel. zasláním e-mailu na e-mailovou adresu info@chrusticek.sk nebo telefonicky na tel. číslo 0903 765 266. Pokud tak neprovede, a nahlásí tuto skutečnost po uplynutí výše uvedené lhůty, je na úvaze Chrusticek.eu, zda takovou pozdní reklamaci uzná či nikoli.
Kupující může reklamovat pouze vadné (vadné, poškozené) zboží, a nemá nárok na vrácení nebo výměnu zboží, které je bez vad. Kupující je povinen zkontrolovat si zboží bezprostředně po obdržení zásilky.

 

Článek IV.

Práva kupujícího z odpovědnosti za vady

 

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu a to nejpozději ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Internetový obchod Chrusticek.eu je oprávněn vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, nebo týká-li se vada jen jeho součásti, vyměnit danou součást, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže; dojde-li k výměně zboží, začne běžet nová záruční doba od převzetí nového zboží
Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, nevzniknou-li tím Chrusticek.eu nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
Jde-li o odstranitelnou vadu, avšak kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady (alespoň 3krát) po opravě nebo pro větší počet vad (alespoň 3 vady) zboží řádně užívat, je kupující oprávněn požadovat výměnu zboží, nebo má právo od smlouvy odstoupit .
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od smlouvy odstoupit.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, která však nebrání tomu, aby bylo zboží řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
Pokud Chrusticek.eu prodává vadné nebo použité zboží za sníženou cenu z tohoto důvodu, kupující není oprávněn reklamovat vadu, pro kterou byla cena snížena. Má-li však předmětné zboží se sníženou další (jinou) vadu, nesouvisející se sníženou cenou, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
Má-li kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy, záleží na kupujícím, které z těchto práv si uplatní. Jakmile si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže již tuto volbu sám jednostranně měnit.

 

Článek V.

Způsob vyřízení reklamace

Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného zboží, výměnou zboží, vrácením kupní ceny zboží, vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
O přijetí reklamace je Chrusticek.eu povinen vydat kupujícímu potvrzení. Potvrzením o přijetí reklamace se rozumí zejména kopie reklamačního protokolu se záznamem o přijetí reklamace nebo kupujícímu adresovaná zpráva obsahující písemné vyrozumění o přijetí reklamace. Potvrzení o přijetí reklamace může být kupujícímu odesláno na e-mailovou adresu, příp. jinou (poštovní) adresu uvedenou kupujícím pro účely komunikace v popisu reklamace.
Internetový obchod Chrusticek.eu je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Vázána je při tom rozhodnutím kupujícího o tom, které z práv ve smyslu článku IV uplatňuje.
O určení způsobu vyřízení reklamace je Chrusticek.eu oprávněn informovat kupujícího odesláním zprávy na e-mailovou adresu, příp. jinou (poštovní) adresu uvedenou kupujícím pro účely komunikace v popisu reklamace.
Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží.
O vyřízení reklamace je Chrusticek.eu povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Písemným potvrzením o vyřízení reklamace se rozumí kopie reklamačního protokolu se záznamem o vyřízení reklamace nebo kupujícímu adresovaný dopis obsahující písemné vyrozumění o vyřízení reklamace. Potvrzení o přijetí reklamace může být kupujícímu odesláno na e-mailovou adresu, příp. jinou (poštovní) adresu uvedenou kupujícím pro účely komunikace v popisu reklamace.
Pokud kupující uplatní reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od koupě, Chrusticek.eu může vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením; odborným posouzením je vyjádření znalce, nebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou, nebo stanovisko osoby oprávněné výrobcem k provádění záručních oprav.
Pokud kupující uplatní reklamaci zboží po 12 měsících od jeho koupě a Chrusticek.eu ji zamítne, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat zboží k odbornému posouzení. Je-li zboží zasláno k odbornému posouzení